tiistai 21. joulukuuta 2010

Joo kuulkaas

Paskat työtehtävät näin lähellä juhlapyhiä pitäisi kieltää lailla! En ole vielä ehtinyt ottaa tämän lakialoitteen tiimoilta yhteyttä kansanedustajaani (ööö ketähän minä edes viime vaaleissa äänestin, ei se tainnut kyllä läpi mennä), koska olen takunnut yhden kuninkaallisen kamalan työn parissa koko päivän ja hyvän osan illastakin. Näinköhän asiakkaalta voisi laskuttaa lisähintaa radikaalisti lisääntyneestä tupakinkulutuksesta ja irti revityistä hiuksista..?

Minun pakertaessani miäs toi viikonloppuna löytämämme Maailman Tuuheimman Joulukuusen sisälle lämpiämään. Sen mahtavan metsäisen joulun tuoksun leijaillessa ympärilläni sain vihdoin sen hirviöduunin pulkkaan. Ja jotenkin, melkein tiedostamattani taas, sormeni naputtelivat sen saatteeseen sanat "minä aloitankin nyt sitten joululomani." Ja kun olin vauhtiin päässyt, naputtelin samat sanat muidenkin asiakkaideni osoitteisiin. Se on kuulkaas tällä tätsykällä nyt takki sen verran tyhjänä, että tämän sesongin osalta saa leipätyö riittää. Tämä on näitä minun kaltaiseni yrittäjyyden ehdottomia pluspuolia: minä voin tehdä näin, pamauttaa pillit pussiin ja lapun luukulle just silloin kun sattuu huvittamaan, ilman sen kummempia ennakkovaroituksia (tietysti vähän täytyy pankkitilin saldoa kurkkia, jos moista meinaa yhtenään harrastaa, mutta päivä tai pari sinne tai tänne ei kyllä kesää tee talven keskelle).

Tässä vielä joulukorttikuvanen teillekin blogin lukijoille, jotka ette ole omaanne postissa saaneet:

Ei kommentteja: