perjantai 9. toukokuuta 2008

Varaslähtö äitienpäivään

Meillä vietetään äitienpäivää jo huomenna lauantaina, koska miäs lähtee sitten jo sunnuntain vastaisena yönä sille työmatkalleen. Eiliseltä työmatkaltaan miäs toi jo äitienpäivälahjaksi ripsivärin ja silmänympärysvoiteen - ajatella, just niitä mitä halusinkin (annoin mukaan kuvitetun ostoslistan...) - sekä sydämenmuotoisen rasiallisen ihania, ylellisiä suklaakonvehteja. Tänään hän sitten ihan omin pikku kätösin valikoi kaupan tiskistä täytekakun huomiseksi, ja yllättipä minut vielä ihanaisella ruusukimpullakin, vieläpä Reilun Kaupan ruusuja! Huomenna saan sitten varmaankin aamiaisen vuoteeseen ja lounaaksi jotain herkkuruokaa (ravintolasta noudettuna).

Lapsetkin olivat tietenkin tarhassa askarrelleet äitienpäivälahjoja: sain hienon, itse istutetun kasvin hienossa, käsin maalatussa ruukussa. Parasta oli kuitenkin mukaan liitetty kortti, johon oli kirjattu Valtterin ajatuksia minusta: Äiti on vähäsen pienempi kuin isi. Se hemmottelee minua. Se on hassu kun hemmottelee minua. Mukava. Olen otettu (ja vain ihan pikkuisen kateellinen kun satuin erään toisen pojan kortista huomaamaan lausunnon "äiti on kaunis").

Olen minä vissiin vahingossa jotain tehnyt oikeinkin...

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Oi, ihana kortti :) Ja kyllä ne miehetkin joskus näköjään tietävät, miten pitää olla ja tehdä. Vau.