lauantai 30. toukokuuta 2009

Päivänpaistetta

Tänä viikonloppuna on sitten näköjään miähen vuoro sairastaa. Onneksi meillä ei juuri näille päiville ollutkaan suunniteltuna mitään, joten mikäs hänen on kuumeisena sängyssä lojuessa.

Minä puolestani olen touhunnut melkein kahdenkin edestä. Heti aamusta suuntasin markettiin, missä ruokaostosten teon lisäksi sanoin painavan sanani EU-edustajamme valintaan. Ostin myös samassa kompleksissa sijaitsevasta kultasepänliikkeestä itselleni uuden kellon, koska vanhasta oli patteri lopussa - ihan samalla logiikallahan me vaihdoimme uuteen autoon siinä vaiheessa, kun olisi pitänyt talvirenkaat uusia... No ei vais, se vanha kello oli oikeasti jo aika vanha ja kulunut, joten päätin vaihtaa kokonaan uuteen. Ihastelin sigamageita Esprit-aikarautoja, mutta niissä kaikissa oli yksi sinänsä mitätön mutta minua suuresti häiritsevä pikkuvika: aikaahan niistä ei nähnyt, koska yhdessäkään kellotaulussa ei ollut numeroita ja viisaritkin olivat mitättömät nysät. Pakko siinä oli todeta oma konservatiivisuutensa ja valita sellainen huomattavasti perinteisempi malli. Tunnen itseni hieman iäkkääksi tämän jellonakelloni kanssa, mutta ainakin tiedän, mitä kello on - minä kun olen siitä perverssi tyyppi, että olen ihan pihalla kaikesta, jos en aina tiedä suht. tarkkaa aikaa.

Ostosreissulta kotiuduttuani olen tehnyt kaikkea kesäistä: pessyt pari koneellista pyykkiä pihalle kuivumaan ja keräämään päivänpaistetta ja käynyt pojan kanssa leikkipuistokierroksella. Poika sai ensimmäistä kertaa sonnustautua Turtles-shortseihinsa, ja aurinkovoidettakin hän halusi välttämättä laittaa.

Niin, Turtlet eli siis selkeällä suomen kielellä sanottuna teinimutanttininjakilpikonnat ovat meillä nyt kuuminta hottia. Se käynee ilmi myös seuraavasta episodista:

Poika kirmaa leikkipuiston kallioilla ja kivillä. Äiti käskee olla varovainen.
- Äiti ei sun tartte mua varotella, mä oon nääs ninja!
Poika kipuaa suuren kiven päälle ja tuulettaa:
- Mä oon NINJA!!!
Poika lähtee laskeutumaan suurelta kiveltä, miettii hetken reitinvalintaansa ja toteaa sitten:
- Äiti vaikka mä oonkin ninja ni sun pitää kyllä silti auttaa mua nyt...

Ihana pikku turtle! Ihana päivänpaiste! Ihan ihana elämä.

Ei kommentteja: